×
AddUp

Att göra ”det lilla extra”

Att göra det lilla extra kommer vara skillnaden mellan att hålla hög klass och att vara elit.

Vad vi menar med att göra det lilla extra kan vara svårt att klä i ord, men för oss handlar det om att betrakta ett upptäckt problem som sitt eget, tills det är löst eller överlämnat i behöriga händer. Att inte hoppa över skräpet på golvet, utan att slänga det i rätt återvinningsbehållare, även om det inte är en själv som lagt det där från början. Följande exempel från verkligheten tycker vi gestaltar beteendet att göra det lilla extra på ett bra sätt.

I samband med ett besök hos en av våra kunder uppstod en liten väntetid, då jag ombads slå mig ner i kundens pausrum. Efter en liten stund kom en medarbetare in för att avnjuta sin medhavda lunch. Medarbetaren tog fram sin lunchlåda ur kylskåpet och ställde in den i mikrovågsugnen och vred upp tiduret till 5 minuter. Därefter uppmärksammar vederbörande att diskhon är överfylld med smutsig disk. Koppar, tallrikar och assietter blandat med bestick och glas. Diskmaskinen är dessutom full av ren disk. Utan vidare uppmaning plockar denna hjälte ur diskmaskinen, och fyller den samma med den smutsiga disken ur diskhon under den tid ugnen tog på sig för att värma upp lunchen. Det är inte säkert att någon ens märkte vad som precis hände, troligen fick inte denne medarbetare ens ett tack för sin insats. Det är det som är att göra det lilla extra, att få saker att flyta lite bättre. För att man kan, inte för att man får medalj för det.

Kontakta oss

Om du undrar något om våra 10 kundlöften är du varmt välkommen att kontakta oss.

Kontakta oss